Καλοκαίρι και διατροφή

 

Το καλοκαίρι  εκτός από αναζωογόνηση μας προσφέρει ευκαιρίες για βελτίωση της υγείας μας. Mπορούμε να θέσουμε τις βάσεις για υγιεινότερη διατροφή και περισσότερη άσκηση με άμεσο αποτέλεσμα στην μείωση του σωματικού βάρους μας  αλλά και στην υγεία μας.

Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλήρες πρωινό, συνεχίστε με το μεσημεριανό γεύμα το οποίο πρέπει να είναι το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας και καταλήξτε σε ένα ελαφρύ δείπνο. Ενδιάμεσα, φρούτα ή χυμοί φρούτων αποτελούν την καταλληλότερη λύση για να συμπληρωθεί το διατροφικό προφίλ της ημέρας.

Ενδεικτικά προτείνεται:

  • Πρωινό :

Προτιμάτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά (γάλα , γιαούρτι 0%-2%) συνδυάζοντας  με  δημητριακά ή βρόμη , ψωμί ολικής αλέσεως ή φρυγανιές, μέλι ή μαρμελάδα, χυμός φρούτων ή ακόμα και φρουτοσαλάτες, καφέ με ζαχαρίνη.

 

  • Ενδιάμεσα γεύματα:

Φρούτα της επιλογής σας, χυμοί φρούτων, συνδυασμός  τους με γιαούρτι , ξηρούς καρπούς και μέλι ως επιδόρπιο . Παγωτά τύπου ‘γρανίτα’, ‘σορμπέ’ και light.

 

  • Επιλογές μεσημεριανών και βραδινών:

Ο οργανισμός προτιμά τρόφιμα που περιέχουν μεγάλα ποσοστά νερού (βοηθούν στην ενυδάτωση), χαμηλά λιπαρά και λιγοστές θερμίδες, γεγονός που διευκολύνει την πέψη και μειώνει την δυσφορία μετά το φαγητό. Αποφύγετε τις λιπαρές τροφές και τα ‘βαριά’ φαγητά όπως τηγανιτά και κοκκινιστά. Πολύτιμη τροφή θεωρούνται τα ψάρια και τα θαλασσινά , ιδιαίτερα των λιπαρών (σαρδέλα, γαύρος, τσιπούρα) που περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, ευεργετικά για την καρδιακή λειτουργία συνοδευόμενα πάντα από σαλάτα.

 

  • Επιλογές ποτών:

Προτιμήστε κρασί ή μπύρα τα οποία είναι χαμηλότερα σε αλκοόλ πάντα με μέτρο η κατανάλωση τους.

 

Πίνετε άφθονο νερό περίπου 8 ποτήρια  νερό την ημέρα καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού για σωστή ενυδάτωση αλλά και τυχόν απώλειες λόγω αυξημένης εφίδρωσης

 

Ωστόσο καλό θα είναι να εκμεταλλευτούμε τις δραστηριότητες που μας προσφέρει το καλοκαίρι και να συνδυάσουμε την υγιεινή διατροφή με την αύξηση της σωματικής άσκησης.